prolitog_top_3.jpg

Kannatusjäsenyys

Pro Litografia yhdistyksen toimintaa voi tukea liittymällä kannatusjäseneksi. Kannatusjäsen saa vuosittain merkittävän suomalaisen taiteilijan litografiavedoksen. Kannatusjäsensalkun kerääminen alkaa 2011 taidegraafikko Inari Krohnin litografialla ”Puistokäytävä”. Pro Litografia tutustuttaa kannatusjäset kivipainon salaisuuksiin ja tiedottaa ajankohtaisesta yhdistyksen toinminnasta. Jäsenet kutsutaan yhdistyksen näyttelyavajaisiin ja muihin tapahtumiin. Liittymällä kannatusjäseneksi olet mukana tukemassa suomalaista litografiaa. Kannatusjäsenyyden hinta on 150€ vuodessa. Ensimmäisen litografiavedoksen myötä uudelle jäsenelle lahjoitetaan salkku vedosten säilyttämistä varten. Vedoksen koko on 50 x 40 cm.  Kannatusjäsenyydestä kiinnostunutta pyydetään ottamaan yhteyttä Kaisu Sirviöön. p. 050 5113 590 ja sposti kaisu.sirvio()gmail.com.

Vuoden 2012 kannatusjäsenvedos
Kuutti Lavonen, La Storia

Tarina La Storiasta

Olipa kerran Parnassos-vuori jolla asuivat yhdeksän taiteen ja tiedon muusaa. Muusien lähin jumaluus oli unen jumala Hypnos, joka auttoi taiteita heräämään ja kasvamaan. Nukutun yön jälkeen kaikilla ihmisillä aamu voi olla iltaa viisaampi. Alitajunta eli suurtajunta työskentelee meissä kaikissa ja nostaa unen jälkeen esiin uusia asioita joita voimme työstää ja kehittää.

Muusein joukossa Clio edusti historiankirjoitusta. Italiankielen sana ”storia” tarkoittaa tarinaa tai historiaa. Myytit ja kertomukset, sadut ja legendat elävät meissä ja tajunnassamme. Jokainen meistä kohtaa ne omalla tavallaan. Niin jatkuu historia.

Kuutti Lavonen

Vuoden 2011 kannatusjäsenvedos